Betaling med Visa/Dankort  Betaling med Visa  Betaling med Visa Electron  Betaling med MasterCard  

    PC    PS5    Android    iPad    Xbox Series X    PC Hardware    Xbox 360    PS3    Xbox    NDS    PSP    GBA    Wii
Stregkode: 0
Vare Nr.: 18093
Titel: MLB 13: The Show
Varegruppe: PlayStation vita
Genre: Sport
Sprog: 
Lager: 0
Fjernlager: 0
Tilstand: 
Udgiver: TBA
 Pris: 0,00 DKK
 


Fans af andre hold måske krympe, men Sonys langvarige MLB: The Show baseball sim er næsten New York Yankee-lignende i sin evne til at levere en playoff-kaliber produkt hvert år. For Yankees, hverken alder eller skader eller dårlige free-agent signings synes at sinke dem, mens The Show synes immune over for både sin konkurrence og stadigt stigende alder af konsollen det kører på. Kan MLB 13: The Show beholde sin Yankee-esque stribe af succes går i 2013? Tja ... gør et Cubs fan skrig i oktober?

Med The Show, to ting straks sprang ud på mig: det visuelle og gameplayet. Førstnævnte er igen i stand til at narre forbipasserende til at tro det er en rigtig baseball telecast langvejs fra. Spiller ansigter, animationer og stadion detaljer er lige så god, og interface-detaljer er overbevisende TV-lignende. Jeg nød styrke denne illusion ved hjælp af "Broadcast" kamera-mode, der nøje kopierer de perspektiver, du ser, når du ser en reel boldspil på TV, men der er også masser af mere traditionelle videospil synspunkter, som en, der lader dig pitche fra catcher perspektiv.

Uanset kameravinkel, var jeg imponeret over den måde, hver spillers batting stance, pitching bevægelse, og underskrift gestus - uanset hvor lille - er bogført og replikeres. Det er en utrolig nuanceret visning af realisme, der fanger en sport bygget på et bjerg af uskrevne regler og potentielle scenarier. Undtagen én, bemærkede jeg: showets baserunners ikke automatisk køre på banen i en 3-2 tæller med 2 outs i inning.

Og det var ikke før jeg kiggede lidt nærmere, at væsentlige mangler begyndte at vise. Stadium skarer, for eksempel, ser næsten 8-bit i nogle boldbaner, hvilket er utroligt skurrende sammenlignet med de overbevisende spillermodeller. For det andet, er den tilbagevendende tre-mands kommentar besætning ikke lyde særlig forbindelse til hvad der sker på din virtuelle felt. De sidder bare tilbage recitere naturligvis dåse linjer, der formidler det samme niveau af naturlig følelsesmæssig reaktion på dine on-felt narrestreger som Siri læser sidste nats box scores. Og jeg så en række tilfælde af player klipning, hvor en baserunner øjeblik ville fusionere med en markspiller - en klar overtrædelse af både MLB regler og molekylær fysik.

Lejlighedsvis, at problemet rækker ud over illusion-rystende og ind i gameplay-breaking, såsom den tid, jeg var vidne til Diamondbacks centerfielder Adam Eaton gå gennem outfield væggen som spøgelse af Kool-Aid mand i et forsøg på at køre ned en dyb flue bold, der endte (korrekt) preller hegnet. Hvad skal har været en dobbelt gik for en ekstra bund, fordi min markspiller blev stukket uden for gameplay plads.

Fejl som dem, naturligvis kun sjældent forstyrre bundsolide gameplay, der er opnået denne serie store scores for de seneste tre år. Pitching føles fantastisk, men du kan lide at styre din kast, uanset om det er ren analog, enkel knap pressen, eller Pulse Pitching tilføjede sidste år. Sidstnævnte er min foretrukne metode; timingen minigame baseret på en kande virkelige liv kontrol og in-game træthed tilføjer et ekstra element af dygtighed til at kaste. Samme gælder for hårdtslående: sorten er prisværdigt, med en rimelig blanding af brudte flagermus, dribblers, enkle groundouts, line drive, popups, og Homers til at ske, om du vælger knapper, zone-baseret, eller (min præference, fordi det føles mest som en rigtig gynge) ren analog. Selv Fielding er sjovt, takket være MVP Baseball 2005-stil kaste meter, så du gør langsomme, let kaster eller risikere en hurtig zinger til først, hvis du er forhastet.