| | Begivenhederne i STALKER: Call of Pripyat udfolder sig kort efter afslutningen af STALKER: Shadow of Chernobyl. Efter at have opdaget omkring det åbne stien til Zone centrum, regeringen beslutter at afholde en storstilet militær "Fairway" operation havde til formål at tage CNPP under kontrol.
Ifølge operationens plan, er den første militære gruppe til at foretage en luft scouting af det område at kortlægge de detaljerede layout af anormale felter placering. Derefter gør brug af kortene, de vigtigste militære styrker skal afsendes.
På trods af grundige forberedelser, fejler operationen. Det meste af avant-garde helikoptere styrtet. For at indsamle oplysninger om årsagerne til driften fiasko, Ukraines sikkerhedstjeneste sende deres agent i Zone centrum. Fra nu af alt afhænger af afspilleren.
Game funktioner
- Fotorealistisk udelukkelse Zone - Pripyat byen, Yanov banegård, Jupiter fabrikken, Kopachi landsby og mere, genskabt af deres ægte-til-life prototyper.
- Ny historie, en række unikke karakterer.
- Udvidet system af sidemissioner.
- Nye monstre: Chimera og Burer. Ny adfærd og evner for alle monstre.
- Ny A-Life-system, skabt ved hjælp af spillernes bedst kunne lide dele af de første to spil i serien.
- Emissioner væsentlig indflydelse på verden af Zone.
- Sleep funktion tilføjet i spillet.
- Ny spillerens interface.
- Mulighed for at fortsætte spillet efter afslutningen på en FREEPLAY tilstand.
- Spillet er udviklet på X-Ray motor V.1.6
| | |