| | "Hard to be a God" -spillet vil være et fuldblods rollespil, der bekræfter alle de bedste traditioner
af genren. Historien er ikke-lineær og præsenterer flere fortællingsgrene med 4 slutninger afhængigt
på hovedpersonens opførsel i spillet. Spillet bruger en 3D-motor med frit roterende kamera.
Sår, våben, rustning og andet udstyr vises på figurernes modeller.
En af gameplay-funktionerne er interferensen mellem to epoker i spiluniverset - middelalderen
og den alternative fremtid. Dette giver den mærkelige række forskellige våben og rustninger - fra
sværd og buer til miniguns, fra fulde plader til kraftfelter - og udstyr som kikkert og
natte beskyttelsesbriller til rådighed for tegn. Standard RPG udstyr "dukke" forstærkes med
riller til sværd skulderbælter og skjulte våbenskiver på håndled og arme.
Spilfunktioner
- Kampsystemet har mange forskellige kombinationer og specielle angreb (bedøvelse, afvæbning osv.)
leveret af nogle evner og specielle våbentyper. Under en kamp kan karakteren blive såret
dårligt, hvilket vil mindske hans egenskaber og kræve lang restitution, og endda miste en lem eller være
halshugget af et stærkt angreb fra modstanderen.
- Som spiller kontrollerer kun hovedpersonen. Resten af festen ledes af ordrer.
De frivillige, der rejser med hovedpersonen, kan adlyde eller adlyde ordrer afhængigt af formen
ordren blev givet i (streng rækkefølge, overtalelse, intimidering osv.), mens lejesoldaterne vil
overhold enhver ordre, der er givet i den rette form.
- Kongeriget Arkanar er opdelt i mange steder. Festen rejser mellem
placeringer ved hjælp af Arcanum-stil globalt kort. Bevægelseshastigheden vil blive påvirket af verden
lettelse. Festen kan også ride monteringer for at bevæge sig hurtigere. De nye placeringer kan afsløres fra
dialoger med NPC'er.
- Handelsmekanismen indeholder salg og køb af varer i forskellige valutaer (universal
valuta, irukansk guld og så videre) eller byttehandel, hvis begge sider er tilfredse med tilbuddet.
- Et af de mest fremtrædende træk ved spillet er selvfølgelig den sande ånd i Strugatskys '
roman. Spiluniverset, den mørke middelalderlige atmosfære, nøglefigurerne fra romanen, The
Kongeriget Arkanar - hele verden fra bogen oprettes omhyggeligt på ny under
tilsyn med en af dens demiurges, Boris Natanovich Strugatsky.
- Det store udvalg af sociale lag, der er typisk for middelalderens alder, giver en anden spilfunktion, som
kan kaldes "den ægte rollespil". Afhængig af en situation eller et miljø kan en karakter
vælg en rolle at spille, idet du foregiver at være en ædel mand eller en simpel borger eller medlem af en eller anden orden.
Dette giver ham mulighed for at få tillid til NPC'er med forskellige tilpasninger. En spiller kan oprette flere legender
for hver rolle i hans karakter. Tegnet vil introducere sig med denne legende til NPC'er.
Hvis sandheden bag legenden afsløres, kan spilleren opfinde en anden legende, der læser bøger
og tale med andre NPC'er.
- De ødelagte bureaukrater i Arkanar bestikkes let. Dette giver en yderligere måde at fuldføre på
spillet. For eksempel, hvis du har brug for nogle papirer til at videregive, kan du bestikke vagten, der kræver papirerne.
En karakter kan også købe de forfalskede papirer eller fremstille dem selv, hvis han har de rette færdigheder.
| | |