| | Den nye flådekamp i giver en fuldt udbygget moderne flåde RTS inden for krigsloven. Med over en
dusin nye enheder designet specielt til naval krigføring - fra Tarawa klassebærere, Typhoon
ubåde og SH-60 Seahawk anti-sub helikoptere, til Harrier angreb fly og Zubr klasse
amfibisk overfald svæverfly - denne funktion alene lover at gøre denne ekspansionspakke en af
de mest interessante nye RTS tilbud i 2006.
Eugen Systems har udviklet helt nye real-time fysik til understøttelse af flådeskampfunktionen
teknologi til at simulere bølger og skibets heave, ballistikkode for ASROC'er, Tomahawks,
Harpoons og tyfoner og andet maritim våben, og normal kortlægning og dybt parallax vand
overflader til bølgerne.
Spil funktioner
- I stedet for at introducere en fjerde fraktion har Eugen Systems introduceret en anden slags
funktion, der lover at blande ting op betydeligt i forskellige faser af spillet -
lejesoldater enheder. Konceptet er simpelt: disse er enheder til leje. Kun én spiller ad gangen kan
ansætte hver lejesoldat enhed, og at ansætte et lejesoldat hold skal du betale en voldsom forsikring.
Hvis lejesoldaterne er skadet eller endda dræbt, vil du ikke få fuld refusion af din forsikring
depositum ved afslutningen af ??kontrakten.
- De ni lejesoldatsenheder spænder fra tætte angrebstropper med Benelli haglgeværer til Roland
SAM systemer, SU-25 Froogfoot CAS fly, og endda F-117 stealth bombere, der kan kaldes
ind i nogen del af kortet.
- For ekstra variation i grundspillet modtager hver af de tre fraktioner også 2-3 nye enheder
og så mange nye opgraderinger; i nogle tilfælde vil de dække tidligere huller i tech træet i
andre forstærker kun styrken af hver side eller introducerer en ny brug for eksisterende enheder og
opgraderinger. Eksempler er Stinger infanteri og Kiowa recon helikoptere til US Army, SCUD
launchers og Hind AT-6 spiral missiler til konsortiet, og GUOS mine opgraderinger og
eksperimentelle BLU-144 bomber til Joint Strike Fighters i Task Force Talon.
| | |