| | Om aftenen før lanceringen af Dybder af Darkhollow, Rashere, førende designer af
Dybder af Darkhollow, og en gruppe af os tog en tur på udvidelsen. Mine indtryk
var positive og Rashere er med rette stolt af det arbejde, han har gjort.
På den sidste Fan Faire, Craig Knapp, EQ Producer, udtalte "vi vil gøre verden af
Norrath er en verden med mere dybde, ikke bare en større verden. "I dybderne af Darkhollow
ekspansion, går i live i morgen, han har opfyldt sin mission ved hjælp af hans udvikling
hold ledet af Rashere. Darkhollows verden er dyb på mange måder - i indhold, i arkitektur,
og i lore. Det giver spillere mulighed for at opdage verdener under det eksisterende kontinent Antonica,
tæt på hjem denne gang. Det genopdager den tilfredsstillende tradition af høj fantasi i både kunst,
lore og indhold. Spillere vil finde den nye ekspansion at være mere lodret, dyb og kompleks i
indhold, snarere end vandret designet til at være stort og spredt over et stort område. Der er
nyt land og eventyr at opdage, meget af det, men det går ned i hulerne af huler
og slotte snarere end at blive teleporteret til noget mærkeligt nyt land. Denne udvidelse er lige i vores
baggård, så at sige, hvor ting har været at brygge i mange år og nu lige for nylig har
blevet genopdaget. En hel civilisation af skabninger spillede deres liv under nordfødte fødder,
civilisationer steg og faldt, og nu er de overlevende klar til at byde eventyrere velkommen til deres
rige dybt under Antonicas skorpe.
Min presseturné spændte mig på muligheden for mange forskellige typer spil, for en
genopdagelse af gamle zoner og lore, og måske endda at opleve EQ på en måde, som jeg ikke havde
gjort før, da jeg lavede min lineære måde op på niveauerne i erfaring og alternative evner.
Denne udvidelse vinker til spillere og beder dem genopdage Norrath gennem rollespil som
et NPC-monster, de måske har kæmpet før, eller måske sammen med et lavere niveau ven og
oplever indhold, der ikke ses i mange år fra øjnene af en åndsklæbe.
Dybder af Darkhollow "fokuserer på at grave dybere ind i historierne bag EQ," sagde Rashere, a
meget tiltrængt se tilbage til EQs ungdoms ærefulde dage. Ved at fokusere på lore og historier fra
tidligere indhold har de bragt spillet igen til forkant med MMOs ved at give det
behov for nedsænkning, at et godt rollespilspil skal bringe spillere ind i verden og holde
dem der, samt at spille nostalgi kortet for alle de gamle skolere og minde nyt
spillere hvad vi kunne lide om spillet så meget. Når du crush en invaderende spiller under din
klør som Lord Nagafen, gamle skoleelever vil huske tilbage i 2000, da de var den fyr med
Liget tag over hans hoved. Uanset hvordan du føler dig om Naggys rolle i din karakter
udvikling, en god historie gør altid spillet rigere og mere interessant - både din historie
og Norraths historie, som vores avatarer har oplevet sammen, eller har endnu ikke
erfaring.
Lore er blevet understreget mere her end i nogen anden udvidelse i nogen tid. Monsteret
missioner, såvel som de andre missioner, tillade spilleren at opdage både den nye lore af
underjordiske verden genopdages bare under Nektulos Forest og også den lore, der har været
stort set glemt i årene siden den oprindelige EQ blev frigivet. Rashere forklarede, "for fans
af EQ Lore, har der aldrig været en bedre måde for os at lade spillerne opleve lore end ved
lade dem leve det gennem monster missioner. "Disse missioner bærer historie linjer, der bue
fra en mission til den næste, skaber en mere fordybende oplevelse og en spilverden med mere
dybde, som ekspansionen antyder.
Dybder af Darkhollow spiller på ideen om, at der er mere til spillet end først møder øjet,
som altid har været EverQuests styrke. Zonerne vedrører hinanden og lore af
Udvidelsen er stram og gør en god historie. Men dybden af ??zoner er ikke kun i mængden
indhold. Udvidelsen udforsker ideen om, at du i en given zone kan være i stand til at udforske
ved vilje omkring nogle af indbyggerne, selv om andre kan dræbe dig ved første øjekast. Hellere end
en zone fuld af fjendtlige eller venlige folk, varierer fraktionen inden for et lille område. Det
dybden er i tanken, der er gået i at gøre zoner mere end bare opleve slibning
legepladser. Men se skarpt ud, for selvom nogle af NPC'erne måske ikke synes at dræbe
Du, nogle af de andre indbyggere i samme zone er måske ikke så venlige. Vandre med omhu
eventyrer!
Rashere forklarede, at målet for denne udvidelse var at gøre EverQuest igen en leder i MMO
design og udførelse. "Vi holder øje med, hvad andre gør," forklarede Rashere, "men
Målet er at være foran, snarere end bag [andre MMO'er]. "Rashere blev enige om, at EQ stadig ville
være "graduate school" spil i MMO genren, hvad angår vanskeligheder og kompleksitet
(Ingen håndhold her!), men de har lavet "massive fremskridt for at gøre det lettere for nye spillere."
Grafikken i de nye modeller er en godt forbedret forbedring; detaljerne i zonerne i farve,
design og detaljer af arkitektur og karaktermodeller er alle meget imponerende. Det begynder
med en sød, næsten disney-esque følelse til Coranthus Creep, indgangen til ekspansionen,
beroligende spilleren med pastelfarver og charmerende dragte svampe mænd, Sporalli, men
snart fører os til den mørke gotiske følelse af Dreadspire Keep (et stort slot) hvor mørkt
rovdyr lurker under de glade dansende fest gæster. Denne zone fremkalder især følelsen af
dybde og mysterium, og Rashere har designet det med det i tankerne. Dreadspire er "enormt, og
fyldt med hemmelige områder, "kommenterede Rashere. Zonerne svæver med broer, svampe vækst
og fantastiske kokoner, der vokser på en organisk måde, som ikke for nylig er set i EQ-kunsten senere
udvidelser. Hele udvidelsen er økologisk og vokser på måder både smuk og med forfærdelig
aberrationer, der tjener os eventyr med den velkendte horror of undead, dødbringende edderkopper bygning
fantastiske byer og gotiske H. P. Lovecraft underjordiske lairs hvor både gode og onde
borgere gør deres hjem.
Zoner har en reel rollespil for dem, hvad angår arkitektur og placering af
funktioner og NPC'er. Nektulos Froest er nu et ubehageligt hjem for mange forskellige skabninger, villians
og helte. Dreadspire Keep er en fantastisk blanding af Mistmoore, Unrest og Tower of Frozen Shadow,
men meget mere detaljeret og interessant. De design detaljer, der gik ind i slot arkitektur,
dekoration og NPC aktiviteterne er der en af ??de bedste job jeg har set EQ designerne
gøre.
Lad os ikke glemme musikken, hvilket gør hele ting sammen. Musikken er rigtig god
gjort, uhyggelige og rige. Komponeret af Laura Karpman, det er den bedste musik EverQuest har produceret
i nogen tid. Hvert stykke musik passer til zonen og sætter tonen for, hvordan du føler om
være der.
En anden funktion er kompleksiteten og dybden af ??de udviklende våben. Spillere har nu et valg
hvor de vil sætte deres erfaring - på en udviklende genstand? Hvilken en? For dig selv eller at sælge
i basaren? Og hvis du vil sætte din oplevelse, du har fået på et emne på en anden,
der er også en NPC for det. I dybder af Darkhollow er detaljerne, hvad der gør det interessant.
Dette er ikke bare en anden ekspansion, der fokuserer på at gøre flere erfaringsslibningsområder for kederkraft
spillere (selv om der også er masser af det, hvis det er det du kan lide).
Udvidelsen er beskrevet som at have indhold for det meste for niveau 45 og op, men med indhold ved hjælp af
spiritus og monster missioner til andre niveauer af spillere. Der vil være masser af indhold
For både casual single groups og high end raiders, forsikrede Rashere os. Åndskjoldene er
designet primært for at give højere spillere mulighed for at spille med lavere niveau venner og
aquaintances. Der er noget soloindhold, men sandsynligvis meget lidt sammenlignet med gruppen
indhold bliver tilbudt. Men så igen er EQ et gruppeorienteret spil.
Endelig takkede Rashere alle beta-testerne for deres uvurderlige hjælp til at gøre dette
Udvidelse kan spiles for os alle, når det går live. "Vi har foretaget betydelige ændringer baseret på deres
feedback, "forklarede Rashere. Han forventer, at ekspansionspatchen går glat, sagde han, som de
har testet og arbejdet med det hele weekenden for at forberede lanceringsdagen i morgen.
I morgen vil jeg diskutere mere om udvidelsens specifikationer og hvad du kan forvente.
Indtil da,
| | |